Zobacz co trening robi z Twoim m贸zgiem!

馃弸锔忊嶁檧锔廇ktywno艣膰 fizyczna jest coraz cz臋艣ciej uznawana za najwa偶niejszy czynnik wspieraj膮cym zdrowie fizyczne i psychiczne oraz d艂ugowieczno艣膰. Jest te偶 kluczowym elementem w leczeniu depresji!

馃 Badania sugeruj膮, 偶e regularna aktywno艣膰 fizyczna mo偶e wp艂ywa膰 na nasze zdrowie psychiczne poprzez r贸偶ne mechanizmy, w tym zwi臋kszanie poziomu bia艂ka BDNF. BDNF odgrywa kluczow膮 rol臋 w tworzeniu nowych po艂膮cze艅 nerwowych, regeneracji neuron贸w oraz og贸lnym funkcjonowaniu m贸zgu. Jest to istotne, poniewa偶 obni偶one poziomy BDNF s膮 cz臋sto zwi膮zane z wyst臋powaniem depresji.

馃 Trening fizyczny mo偶e sprzyja膰 zwi臋kszeniu poziomu BDNF, co z kolei mo偶e wp艂ywa膰 na popraw臋 nastroju i zmniejszenie objaw贸w depresji. Dodatkowo, aktywno艣膰 fizyczna mo偶e obni偶a膰 poziomy hormon贸w stresu, takich jak kortyzol, a jednocze艣nie poprawia samopoczucie i wspiera jego funkcjonowanie poprzez zwi臋kszenie poziomu substancji, takich jak endorfiny, anandamid (substancja wp艂ywaj膮ca na nastr贸j), wspomaganie produkcji serotoniny (kt贸ra wp艂ywa na nastr贸j i sen), a tak偶e dopaminy.

馃 Poprzez popraw臋 kr膮偶enia krwi, trening r贸wnie偶 wspiera zdrowie m贸zgu, zwi臋kszaj膮c dop艂yw tlenu i sk艂adnik贸w od偶ywczych do kom贸rek m贸zgowych, co mo偶e wspomaga膰 og贸lne funkcje poznawcze.

馃敟 Zatem, niech trening stanie si臋 naszym sojusznikiem w dbaniu o zdrowie psychiczne!