Jak nie przytyć na wakacjach

Wakacje w pełni, podopieczni na urlopach, ja także za tydzień ruszam na zasłużony odpoczynek.
Dostaję w tym okresie dużo pytań odnośnie żywienia podczas urlopu.
Postaram się dać Wam kilka wskazówek, tak żeby wakacyjny wyjazd nie zrujnował Waszej sylwetki oraz nie był udręką dla psychiki. W końcu nie możemy sobie wszystkiego odmawiać. Wakację mają zregenerować nasze ciało i umysł.

Na wczasach "all inclusive" gdzie stoły zastawione są wszystkim czego dusza zapragnie warto na chwilę się zatrzymać i przynajmniej podczas pierwszego posiłku zrezygnować z produktów węglowodanowych.
Jeżęli zaczniecie od mocnego śniadania gdzie zjecie np. białe pieczywo z szynką, serem, masłem, nastepnie dorzucicie kilka kawałków ciasta, które popijecie kawą, to jest prawie pewne, że taki dzień skończy się przekroczeniem bilansu kalorycznego i to nawet o kilka tysięcy kalorii. Po takim śniadaniu zaraz będziemy głodni i pociągnie to lawinę kolejnych przekąsek, które nie zaspokoją naszego głodu.

Najlepiej zacząć więc od śniadania tłuszczowo-białkowego. Klasyka to jajka, mięso i warzywa. Jedząć jajecznicę lub gotowane jaja z dodatkiem warzyw bogatych w błonnik będziecie syci już po chwili i uczucie to pozostanie na dłużej. Po posiłku takim najlepiej od razu opuścić jadalnię, nie zwracająć uwagi na stół ze słodkościami i udać się na aktywny wypoczynek, zabierając ze sobą butelkę wody mineralnej.

Gorące lato sprawia, że nie ciągnie nas tak mocno do jedzenia, chyba że przełamujemy smaki i jemy na zmianę raz słone, raz słodkie produkty. Wystrzegajmy się tego, bo w taki sposób można jeść praktycznie bez końca.

Przygotowując pierwszy posiłek samemu także warto oprzeć się o te produkty. Nic się też nie stanie jeżeli wyjdziecie z hotelu bez śniadania. I tak prawie każdy je obiad na mieście więc głodząć się z rana zjecie mniej kalorii w pozostałej części dnia.

W restauracji warto zaczać od dużej porcji grillowanego mięsa. Panierowane mięso jest nasączone tłuszczem, tak samo jak tradycyjne frytki. Lepiej je odpuścić. Jeżeli wybierzemy mięso z sałatką to kawałek ciasta na deser lub małe lody nam nie zaszkodzą. Najlepiej jeść jednak owoce, które także sprawiają przyjemność, dostarczają błonnika, witamin i minerałów.

Na wakacjach dobrze założyć sobie liczbę posiłków, których nie będziemy przekraczali. Trzy to idealna opcja. Jedząc trzy konkretne dania będziemy syci na dłużej i nie powinniśmy znacznie przekroczyć bilansu kalorycznego.

Podczas urlopu sam mam zamiar popróbować lokalnych specjałów i nie będę sobie wszystkiego odmawiał. Warto zachować jednak umiar i zastosować się do powyższych zasad. Dzięki nim wrócicie z wakacji wypoczęci i bez wyrzutów sumienia.

Zobacz pozostałe aktualności

Referencje

Jak zacząć trenować

Wystarczy się ze mną skontaktować telefonicznie 664 432 556 lub przy pomocy formularza kontaktowego.
Otrzymasz ode mnie ankietę, po której wypełnieniu będę mógł określić dla Ciebie szczegółowy plan działania.

Image CAPTCHA

Partnerzy